Alora - Reisverslag uit Palermo, Italië van Marije Hubers - WaarBenJij.nu Alora - Reisverslag uit Palermo, Italië van Marije Hubers - WaarBenJij.nu

Alora

Blijf op de hoogte en volg Marije

16 Januari 2013 | Italië, Palermo

buonasera mensen,

Eindelijk hebben we goed internet en kunnen we met de mensen in nederland skypen! superfijn.

Vrijdag hebben wij de middag shift gedaan omdat jesse en mirna wilden ruilen. Het was in de middag heel rustig, omdat de kinderen dan gaan slapen.Dus in het begin was het vrij rustig,later werd het wat drukker en de kinderen waren zelfs ook wel druk, leuk druk. De leidsters vonden van niet en eentje begon een kindje te slaan. Hier schrokken wij wel van. Maar goed hier blijkt het normaalste zaak van de wereld te zijn en nu weten wij ook waarom de kinderen elkaar slaan en soms ons, wat nu gelukkig minder word.

We kunnen wel merken dat het heel erg anders is dan in dat wij in nederland gewend zijn en hoe wij het op school leren. Zo word er niet aan de leidsters gedacht en is het 0,0 ergonomisch, waardoor ik super last van mijn rug krijg, de kinderen worden in rijen van eet stoelen gevoerd, wat wel grappig is om te zien, het lijkt net een fabriek dan. Want het is eten, luier verschonen en in de kinderwagen slapen, want ze hebben niet veel bedjes. het verschonen laten ze alleen ons doen, de rest van de vrijwilligsters en stagiares mogen dat niet doen en staan er alleen bij te kieken, ook de leidsters zelf doen het niet, terwijl ze het wel kunnen, dus volgens mij is het gemak zucht en maken ze gebruik van ons,maar goed niks te klagen bij de kinderopvang verderr, want de kindjes zijn super lief en hebben altijd wel even tijd om met je te knuffelen en willen altijd graag spelen!

Zaterdag hebben we eerst tot half 2 uitgeslapen en zijn daarna naar het strand geweest. We moesten eerst met de bus heen een halfuur. Het was super mooi en leuk om te zien! maar nar een uurtje heb je wel weer genoeg jaloersmakende foto's van het strand/jezelf haha, dus we zijn daarna naar huis gegaan? of ja het was de bedoeling om binnen een halfuurtje thuis te zijjn, maar wwe hebben er ongeveer 2 uur over gedaan, bleek dat we helemaal omgereden zijn haha, super grappig. Na de lange busreis hadden kei honger en heeft kok Marije lekker gekookt, ze vreesden voor het ergste omdat ik in de eerste dagen mijn pannekoek niet heel kon laten en ze toen dachten dat ik niet kon koken, zo jammer weer.Maar toen ik had gekookt werd hun mening anders(denk ik dan).

's avonds zijn Tessa en ik even wezen lopen, of ja dat was de bedoeling, om even te kijken of er 's avonds wat te doen was in Palermo. Het blijk dus dat er elke week een illegale party is, waar mensne gewoon een kraampje naar butien schuiven met eten en drank en er een dj komt op te draaien, er zijn mensen op verschuillende plekken voor pakkeerplaatsen en de politie 'werkt mee'. Hier zijn wij ook een tijdje gebleven. In het begin werden we heel erg aangekeken en werd ons bella na geroepen en wilden we liever naar huis, omdat het kei vervelend was. Toen zijn we toch wat te ddrinken gaan bestellen (voor elkaar gekregen dat we maar 2 cockails voor 2 euro kregen) en hebben we een paar italiaanse mensen ontmoet, die wel aardig zijn, daar hebben we ook de hele avond mee gestaan en meegedanst. Rond half 5 vroegen ze of we koffielusten en zijn we koffie wezen drinken, dicht bij het theater massimo. IK HEB NOG NOOIT ZULKE LEKKERE KOFFIE OP.DAMNNN super lekker. Na een paar italiaanse woorden geleerd te hebben en hun een nederlandse woorden geleerd waren we half 6 thuis en rond 6 uur lagen we in bed.

Zondag middag lekker wakker geworden en zijn daarna naar een swapping party gegaan, dat betekent dat je dan iets moet ruilen tegenover iets anders. Wij hebben een beeldje en een doosje geruild haha, iets anders moois was er niet echt, allemaal jezus beelden enz, daar zijn wij niet zo van.

Maandag begonnen we met onze shifts, Jesse en mirna doen de ochtend shift van 8:00-14:00 en Tessa en ik doen de middag shift van 10:30-16:30. We hebben ook foto's gemaakt! Wij gaan daarna gelijk door naar onze taalcurus van 17:00-19:00. Dus Tessa en ik hebben een lange dag voor de boeg met weinig pauze. maar we overleven het wel. Taalcursus is trouwens best saai, ik heb weinig concentratie en stage is best intensief, vooral de eerste weken dus we zijn ook 's avond kapot. De lerares van onze taalcursus wil ook nederlandse woorden leren volgens mij. Wij hebben haar geleerd dat flappie lerares is. haha we maken dus ook wel lol daar. Ze zegt ook steeds alora, wat al die italianen hier doen, het betekent, dus, zo. als ze een zin beginnen szeggen ze vaak alora. dus,..
Ik merk ook dat ze moeite hebben om mijn naam uit te spreken, ze noemen me malije en een iemand noemde mij mariah en ik maar steeds verbeteren, maar ja kleinigheid houdt je toch.

Dinsdag hebben we ook weer stage gelopen en taalcursus gehad, doordeweekse dagen doen we vrij weinig omdat dit eigenlijk ons standaard schema is, maar in het weekend hebben we meer vrije tijd.

Vandaag ben ik gedoopt haha. Er kwam een kindje naar mij toe en zei toen: in the name of jesus, super grappig. Daarna kreeg ik ene kusje, dus dit zit wel schnor.

We hebben morgen eindelijk een afspraak met salvatore, dat is een van onze stage begeleiders en kan prima engels, dus dat is mooi en kunnen we onze problemen mee bespreken volgens mij. Zaterdag avond gaan we met een collega uit, hij laat ons zien waar je goed uit kan gaan! dus dat is mooi mee genomen. Misschien gaan we 's middags sight seeing maar eesrt maar eens zien hoe laat we wakker worden.

Meer heb ik volgens mij niet te vertellen. Ik heb een super leuke stage met lieve kindjes en de leidsters beginnen nu ook steeds aardiger te worden en zijn altijd blij als wij komen! Maandag begonnen er kindjes te huilen dat Tessa en ik naar huis gingen, dat was wel zielig en weet je ook niet zo snel wat je moet doen!
We hebben, omdat we ons zo vervelen soms thuis en heel veel mandarijnen eten een nieuwe hobby, we verzamelen alle pitjes in een pot hahaha, super grappig en best wel smerig, maar he wij moeten ook wat te doen hebben.


Hier regent het trouwens, ik heb medelijden dat het sneeuwt........... nee grapje heb ik niet.
ik zeg voor nu
Ciao, alora en bedankt voor het lezen en tot mijn volgende verslag!

Liefs Marijeee ( met een rrrrr)

  • 16 Januari 2013 - 22:35

    Brenda:

    Wat leuk om te lezen dat je je prima vermaakt tijdens je stagewerk, maar nog beter in je vrije tijd. Ook je foto's van het strand waren om jaloers op te worden. Groetjes Brenda

  • 17 Januari 2013 - 07:54

    José:

    Je maakt nog eens wat mee, lees ik. Moet wel bekennen dat het idd jaloersmakend is wanneer je je reisverslag zo leest. Bah,bah,bah, wat baal ik dat ik hier in die kou zit en jij in een heerlijk middellandse zeeklimaat! het is wel leuk om te zien dat je je opperbest vermaakt en steeds meer je weg gaat vinden zowel in je stage als in je vrije tijd.Verzin aljeblieft een andere hobby dan pitjes verzamelen van manderijnen, getver, een beetje erg ranzig!!! Hahahaha!!Nog heel veel plezier en succes in Palermo voor jullie vieren. Gr. en kus, mam.

  • 17 Januari 2013 - 20:35

    Oma:

    Wat fijn dat jet zo naar jezin hebt. Leuk om je bericht te lezen. Het is hier koud, 's nachts min 10 dus heel wat anders dan bij jou aan het strand. Het is een goed gevoel als je weet dat de kindjes het leuk vinden als jullie er zijn. Blijf vooral genieten. Dikke zoen en een knuffel, oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marije

Actief sinds 05 Dec. 2012
Verslag gelezen: 1986
Totaal aantal bezoekers 8816

Voorgaande reizen:

07 Januari 2013 - 31 Mei 2013

Mijn stage in Palermo

Landen bezocht: