Over de helft!! - Reisverslag uit Palermo, Italië van Marije Hubers - WaarBenJij.nu Over de helft!! - Reisverslag uit Palermo, Italië van Marije Hubers - WaarBenJij.nu

Over de helft!!

Blijf op de hoogte en volg Marije

28 Maart 2013 | Italië, Palermo

Ciaoooo,come va?

Zoals mijn titel zegt, zijn we al over de helft van ons avontuur in Palermo. Damn wat gaat dit snel en als ik hier aan denk word ik zwaar gestresst, omdat ik u73824643785 opdrachten heb voor school. i'm screwed ahah.
maargoed zo zagen mijn laatste twee weken eruit:

Zondag 17 maart, ben ik met Tessa een berg op beklommen en hebben wij het uitzicht van heel Palermo gezien, het was zo mooi. Je zag Palermo liggen en allerlei andere dingen. We hebben natuurlijk heel veel foto's gemaakt, die op mijn facebook te bewonderen zijn en binnekort als ik zin en tijd heb op mijn pagina te bewonderen zijn.
Na ons avontuurlijke tocht door de bergen zijn we naar het strand geweest, want ja, hier sneeuwt het niet en is het ongeveer nu elke dag 20 graden. HEERLIJK!
We hebben op het strand gelegen en lopen bikken.

Vorig week dinsdag waren de ouders van Mirna hier aangekomen.Ze hebben lekkere dingen uit nederland meegenomen die we hier wel missen zoals; de pindakaas, satesaus, limonade enz. enz. enz.
Zaterdag zijn ze weer naar -1 graden gevlogen.. Het afscheid blijft voor iedereen wel heftig, maar gelukkig zijn we er voor elkaar om op te vrolijken, want na het afscheid zijn we lekker op het strand wezen chillen en zonnen.

Op stage gaat het hier nu wel goed, laatste tijd waren de leidsters keichagrijnig, omdat er een andere leidster met vakantie ging/ ging trouwen. Dus stresskippen waren bij ons wel aanwezig, nondeju.stressbestendig wat is dat??? Gelukkig doen ze nu weer chill en verschijnt er een lach op hun gezichtAl vinden ze nog steeds dat we nog niet zo goed italiaans spreken, maarja wat wil je.. Ga in nederland wonen dan kun je ook geen gesprekken maken na 3 maanden. Ik merk wel dat ik veel begrijp maar niks terug kan zeggen of met een paar woorden en gebaren of als ik op hun vraag antwoord geef, zijn ze blij en zeggen ze je kan me begrijpen! haha. Maarja het duurde ook 3 maanden om mijn naam goed uit te spreken, dus zeg het maar haha. maargoed YOLO.
Ik heb nu tot woensdag lekker een lang weekend, omdat ze hier keigelovig zijn hebben we op goede vrijdag vrij en maandag en dinsdag. Dinsdag weet ik niet waarom we vrij zijn, uitbrakdag ofzo? haha
De kinderen zijn ook echt al heel erg gehecht aan ons, soms als we weg gaan, gaan er een paar kinderen huilen of als ik richting taalcursus loopt en ze spelen buiten, hoor ik MARIJE/MAKIJE, wat de kinderen er van kunnen maken. mijn naam is best lastig voor hun. maargoed je smelt wel als ze je op een afstand ziet en ze dan jou naam roepen, super lief.

Taalcursus gaat ook prima, nog steeds, nu zijn ze bezig met examens leren, dus wij leren steeds hetzelfde wat super fijn is, dat we vaker herhalen. Zo blijft het veel beter hangen.
Sinds kort hebben we ook filmcursus. Dit valt erg tegen want we maken dan op de dinsdag: 6 uur voor stage, 2 uur voor taalcursus en dan nog 2 uur voor taalcursus. pff zwaar vermoeiend en alles is in het italiaans. Dus vult het maar in met 0% concentratie en 30% begrijpen wat ze zeggen. Ellende.Dus we hebben dinsdag gezegd dat we er graag mee willen kappen, omdat het we onze tijd beter in school en stage kunnen steken. Jaja verstandige ik, had je niet verwacht eh?


Maaargoeed, alora, ik vind het wel bene.
We hebben net arretjes cake gemaakt en Morgen gaan wel lekker naar het strand en de rest van ons vrije dagen genieten!

arrividoeei/ arrividerci
Fijne pasen/ bene pasqua

Liefs en een dikke kus Marije

  • 30 Maart 2013 - 13:37

    Cora:

    Hoi Marije,
    Leuk om je verslag weer te lezen. Jij boft maar dat je deze winter weg was uit Nederland.
    Vanmorgen heb ik voor het eerst weer 45 km ge-race-fietst. Begin ging goed, maar die laatste 10 km was verstijfd afzien.
    Wat wil je, het ijs ligt nog op de sloten.
    En dan jij bij 20 graden en zon. Heerlijk. Ik hoop dat Michiel het straks ook gaat treffen!
    Ik wens je wederom het allerbeste. En tot later.

    Groetjes van iedereen hier, Cora

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marije

Actief sinds 05 Dec. 2012
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 8814

Voorgaande reizen:

07 Januari 2013 - 31 Mei 2013

Mijn stage in Palermo

Landen bezocht: