ciaaaaooooo, come state??? - Reisverslag uit Palermo, Italië van Marije Hubers - WaarBenJij.nu ciaaaaooooo, come state??? - Reisverslag uit Palermo, Italië van Marije Hubers - WaarBenJij.nu

ciaaaaooooo, come state???

Blijf op de hoogte en volg Marije

03 Februari 2013 | Italië, Palermo

buonasera mensen,

Als eerste wil ik jullie even jaloers maken met deze lekkere zon hier, liep ik gister een hempje en ben ik verbrand!
maargoed we hebben heel veel mee gemaakt de laatste tijd, dus houd je vast.

We hadden dinsdag 15 januari eindelijk een gesprek met onze stagebegeleiders Salvatore en Rosita. Rosita vertelden alles in het italiaans en Salvatore vertaalden alles in het engels. We hebben eerst ons voorgesteld, wat we deden en wat we naar onze stage gaan doen. Daarna vertelden Rosita iets over de kinderopvang over hoe de kinderen bij de kinderopvang terecht kwamen en dat ze blij was dat wij bij het feest waren van onze stage.

In het weekend zijn we naar de illegale party geweest en hebben we een groep van de universiteit ontmoet, super aardige mensen en ze kunnen allemaal engels. Wat heel bijzonder hier is. We hebben gedanst,gedronken totdat er een paar vechtpartijen kwamen, wat wel creepy was, want tijdens dat vechtpartij werd ik bijna beroofd, meeh schrik van me leven, maar gelukkig werden we door de jongens weggehaald.
Het is wel raar trouwens dat ze hier alleen maar universiteit hebben, want de universiteit in nederland is een hoog niveau en de universiteit hier is net als de mbo. Dus ik voel me wel slim.
Zondag hebben we eerst tot half 4 uitgeslapen en half 5 ontbeten. We hebben veel van de zondag gezien.

We hebben bij onze stagedagen nu echt een ritme en weten we wat er allemaal gaat gebeuren. Dus ze worden een beetje standaard.
Met onze taalcursus ging het eerst niet helemaal goed.
Vorige week was onze lerares ziek en kregen we een vervanger. De eerste dag ging prima, of ja voor ons doen ging het prima.
De tweede dag, ging wat anders dan gepland. We kregen weer een andere leraar. Tessa en ik kwamen binnen, gingen zitten en wilden gaan eten, want wij komen gelijk vanuit stage en hebben geen tijd om te eten. De leraar vond dit raar en begon tegen ons te schreeuwen of in zijn doen 'rustig praten'. We snapten hem niet en gingen gewoon door waardoor die nog bozer werd. Toen hij zei: jullie zijn in italie dus je moet italiaans praten, werden we pissig en kwamen er twee leraren bij. Waarbij een lerares het voor ons vertaalden. Naar wat heen en weer gepraat mochten we op de gang eten.
Toen we weer zaten wilde Mirna iets laten zien op haar mobiel, dit zag een andere leraar en begon gewoon echt keihard te schreeuwen tegen ons, maarja we konden er niks van maken dus ene oor in andere oor uit.

De volgende dag hadden we plotseling een gesprek met onze stagebegeleiders ( je voelt hem al aan komen he?)
De man die tegen ons aan het schreeuwen was bleek de directeur te zijn. We hadden ruzie met de verkeerde gemaakt zei Salvatore waardoor we niet meer naar talcursus mochten.
Aan de ene kant begrepen we het ook wel, we waren best vervelend. Maar aan de andere kant waren we boos, omdat onze lerares dit allemaal goedkeurden wat wij deden. Als wij eten zei ze zelf eetsmakelijk en ze liet filmpjes van de etna zien en lachte mee als wij iets zeiden.

In het weekend hebben we het rpobleem maar van ons afgezet en zijn we zaterdagmiddag eerst naar stage geweest, omdat er een minister van palermo kwam en werden we aan voorgesteld. Niet iedereen kan zeggen dat ze de minister van palermo hebben ontmoet. haha daarna zijn we een beetje gaan rondlopen en sightseeing.
's avonds zijn we samen met twee italianen die we drie weken geleden hadden ontmoet, naar een pub geweest, waar ze super lekkere cocktails en shotjes hebben. nomnomnomm. Daarna zijn we bomboloni's gaan eten en de lekkerste koffie ooit weer gedronken om de avond af te sluiten.

Dinsdag was echt een chaotisce dag de luizen zijn voor het eerst bij de kinderopvang op bezoek geweest, gaadverdamme. Dus nu is het elke dag luizencheck uitvoeren bij elkaar.
Een kind kreeg een gat in haar hoofd door een ander kind en aller heftigste was dat er een kindje werd geslagen, omdat ze in de broek had geplast.. Toen de leidster haar verschoonde, sloeg ze haar en kwam ze naar mij gerend en hield mijn been vast. Dit was echt heftig en ik wist niet wat ik moest doen. Ze moest heel hard huilen toen ze werd geslagen en ik voelde me echt machteloos, omdat het hier heel normaal is en ik maar een stagiaire ben en omdat we er nog maar net stage lopen.

Woensdag zijn we naar de school geweest. Daar werkt ook een lerares en die kan redelijk nederlands.We hebben alles uitgelegd en ze wilde het wel voor ons vertalen. Dus wij haar meegesleurd, naar de directeur en vertaald, maar hij liet zich van de asociale kant zien en liep zo weg toen wij onze excuses aanwilden bieden en zei dat we echt niet meer terug mochten komen. Maar wij, de doorzetters, liepen weer naar hem toe en toen heeft die gelijk gezegd dat wij een tweede kans kregen, dus wat die omzet nou is geweest blijft voor ons een raadsel?
We mochten ook gelijk de cursus weer volgen en we zitten nu, je raad het nooit, bij hem in de klas, jaja. We zijn nu zijn vrienden haha.. wat een feest.

Vrijdag zouden we een gesprek hebben met Salvatore en Rosita en zouden wij kinderopvangen gaan zien in palermo, daar hadden we zin in, maar uiteindelijk ging dat niet door en is het verschoven naar donderdag. nondeju. Na stage toch maar naar taalcursus gegaan nu we geen gesprek hadden en we hebben meer geleerd dan van onze eigen lerares. Die het wel jammer vond dat we niet meer kwamen. Wij zijn ook leuk, snap ik.

Ze noemen me nog steeds marijn, malijn, maria, mariah. Marije is ook een moeilijke naam.. Het word wel irritant, maar goed kleinig heidje hou je toch.

Deze zaterdag, vroeg opgestaan en zijn Tessa en ik de stad in gegaan voor handdoeken en Mirna en Jesse zijn gaan wassen.
Tessa en ik hebben kilometers gelopen voor handdoeken en kwamen thuis met kleren, telefoonhoesjes en handdoeken. vrouwenprobleempje haha. De handdoeken hadden we pas op het laatst gevonden. Lijkt wel of niemand handdoeken nodig heeft ofzo, je moet eerst een marathon lopen voordat je ze tegen komt.
's middags zijn we naar het strand gegaan om lekker uit te waaien, wat een chille dag was dat. 's avonds lekker met thuis en beunie geskyped! en die avond helemaal niks meer gedaan.

Vandaag zijn we naar the english garden geweest (lopend), wat geen ruk aan was. Denk als het nog warmer is dat er dan meer te doen is, nu alleen een beetje alberi (bomen) bekijken, dat heb je ook wel weer gezien naar een minuutje haha. Toen zijn we maar opzoek te gaan naar iets te bikken wat ook lang duurde, want alles zat dicht. Voelde me net een straathond, die opzoek is naar eten. zielig leven he?
Uiteindelijk maccie gevonden en met de bus terug naar huis gegaan.

Dit was het denk ik wel weer!!

De mensen die carnaval gaan vieren, Alaaf, veel plezier en zuip je niet helemaal in coma, bedankt!

Liefs Marije

• 03 Februari 2013 - 22:31

Cora:

Hey Marije,
    Wat een verhaal. Zo beleef je nog eens wat! Goed je best doen hoor, bij Italiaanse les. En lief zijn voor de leraar. Bak eens een taart voor hem. ha ha.
    Het allerbeste. Lieve groet, Cora

• 03 Februari 2013 - 23:01

Marije Hubers:

haha wij doen altijd ons best! haha we kunnen geen taart maken. we hebben geen oven. primair onderkomen. Groetjes terug

• 05 Februari 2013 - 13:28

Michel:

Tjonge je verveelt je daar niet zo is te lezen. Ik zei het je toch. Die Italianen zijn een heetgebakerd. Maar goed ik ben blij dat je het daar leuk hebt. Blijf vooral schrijven het is erg leuk om te lezen. Ciao