mijn eerste reisverslag vanuit palermo - Reisverslag uit Palermo, Italië van Marije Hubers - WaarBenJij.nu mijn eerste reisverslag vanuit palermo - Reisverslag uit Palermo, Italië van Marije Hubers - WaarBenJij.nu

mijn eerste reisverslag vanuit palermo

Blijf op de hoogte en volg Marije

10 Januari 2013 | Italië, Palermo

buon giorno mensen!!
Na een superverbinding (uhum uhum) hebben we beperkte wifi en kan ik dan eindelijk mijn verhaal vertellen.

Maandag was het zover en waren we rond half 10 op schiphol, waar we verrast werden dat een paar klasgenoten ons uit kwamen zwaaien daar. Superlief!
Om kwart over 11 zijn we na een huilerig afscheid de douane doorgegaan!
en kwart iver 12 vlogen we en we waren rond 2 uur in Milaan voor onze overstap. Wat een super saai vliegveld boh boh.. vooral omdat we daar drie uur moesten wachten voor het vliegtuig richting palermo.
Rond 7 uur waren wij eindelijk in palermo. De huisbazin kwam ons ophalen, zij is nederland en heeft ons uitgelegd waar alles te vinden is en waar we aan moeten denken. We waren ook uitgenodigd om te eten in een restaurant van haar man, die had speciaal voor ons het restaurant open gedaan en voor ons eten gemaakt, super lief dus.

Na goed te hebben uit geslapen zijn, zijn we naar de grote markt geweest. Waar ze een overvloed aan vlees, vis, fruit, groente en olijven hebben. We hebben uiteindelijk super veel fruit meegenomen (ja mam, dit is echt waar, ook ik kan gezond bezig zijn).
We hebben ook nog bij een van de slagers een koeienkop zien hangen waar we natuurlijk een foto van hebben:) haha.

Na de markt zijn we in een park geweest met bomen die wel 150 jaar oud zijn en supergroot, dit was wel mooi om te zien! Na het park zijn we langs de haven geweest en op zoek gegaan naar de supermarkt, wat een grote zoektocht was, en dat we door iemand een hele grote omweg hadden genomen.. en ja die iemand ben ik. vertrouw mij nooit een kaart haha. Maar zo verkennen we wel de stad. Dus elk nadeel heeft zo z'n voordeel!
's avonds hebben we lekker gegeten en de hele avond rara wie ben ik gedaan, waarbij de tranen over onze wangen rolden van het lachen. Dus sixpack here I come!:D

Woensdag zijn we voor het eerst op stage geweest en hebben we drie uurtjes stage gelopen. De kindjes waren superlief en wilden gelijk met je knuffelen en spelen. Het is wel een ongeregeld zootje, de kinderen krijgen weinig kans om hun energie kwijt te kunnen en de leidsters doen net of ze op de markt staan en lopen te schreeuwen als de kids iets verkeerd, dat is wel apart. maar hee, ieder hun eigen ding. Het communiceren is wel lastig, dus beetje handen voeten werk, maar de kinderen snappen ons dus dat is belangrijk!
's avonds hebben we onze eerste taal cursus gehad, wat wel interessant was! ik kan mezelf nu voorstellen en weet enkele woorden. We leren ook veel woorden van de kinderen, dus dat is wel prima.
We zijn na de taalcurus lekker uiteten gegaan en probeerden we vroeg te slapen, omdat Tessa en ik de ochtend shift had. Helaas faalde we hier in, en bleven wij tot een uur wakker, de volgende ochtend wakker worden was dus ook super chill!

Vanochtend hebben Tessa en ik de ochtend shift gedaan en we kregen het gevoel dat ze ons wel vertrouwen, want wij mogen alles zelf al doen en worden we soms alleen gelaten met de kinderen.

Oja, het is hier super lekker weer!! (hoe kan ik dat nu vergeten) nde zon is superlekker en we hebben gister een eergister zonder jas gelopen jaja.. heel bijzonder in januari, want dit is de koudste maand van het jaar. wat vervelend
Wij gaan zo lekker naar de markt en niks doen!

ciao ciao, dikke kus, bedankt voor het lezen en tot mijn volgende verslag!


  • 10 Januari 2013 - 19:58

    Cora:

    Ha Marije,
    Genieten met dat mooie weer. Prachtige foto's in het bomenpark.
    Succes met je stage. Heel veel knuffels aan al die lieve kindertjes.
    Groetjes Cora

  • 10 Januari 2013 - 22:02

    Oma:

    Lieve Marije,
    Wat fijn dat de reis goed is verlopen, afgezien de 3 uur in Milaan. Heerlijk dat mooie weer. Maak er maar wat leuks van met de kinderen, ze zullen wel heel wat meegemaakt hebben.
    Liefs en een dikke kus,
    Oma

  • 10 Januari 2013 - 23:34

    Brenda:

    Hee Marije. Leuk om te lezen over wat
    je meemaakt. Veel plezier en ik ben al benieuwd naar je volgende verslag. Groetjes Brenda

  • 11 Januari 2013 - 07:37

    Michel:

    Hoi, mooi verhaal. Ik ben blij dat je het daar leuk vindt. Masker iets moois van en tot gauw. Xxx

  • 15 Januari 2013 - 20:33

    Marina:

    Wat leuk om te lezen wat jullie nu allemaal doen! Als het goed is, is de supermarkt vlakbij jullie appartementje! Zouden jullie ook nieuwe foto's kunnen maken van kinderen en het kinderdagverblijf? Ik ben erg benieuwd was er nog hangt van ons en hoe de kinderen eruit zien. Nou veel succes nog!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marije

Actief sinds 05 Dec. 2012
Verslag gelezen: 574
Totaal aantal bezoekers 8835

Voorgaande reizen:

07 Januari 2013 - 31 Mei 2013

Mijn stage in Palermo

Landen bezocht: