nog 99 dagen! - Reisverslag uit Palermo, Italië van Marije Hubers - WaarBenJij.nu nog 99 dagen! - Reisverslag uit Palermo, Italië van Marije Hubers - WaarBenJij.nu

nog 99 dagen!

Blijf op de hoogte en volg Marije

21 Februari 2013 | Italië, Palermo

Ciaoo tutti!

Zoals mijn titel zegt: nog 99 dagen wat gaat de tijd snel, te snel! ik heb nog veel opdrachten waar ik aan moet werken! dus tijd voor kluizenaar begint langzamerhand wel te komen en moet ik mezelf wel opsluiten hier.

Op stage gaat het super goed, ik ben echt blij met mijn stage. De kinderen zijn lief en tijdens het begeleidingsgesprek hebben we te horen gekregen dat het personeel ook heel erg blij is met ons. Dat is super tof om te horen.
We hebben ook te horen gekregen dat we mentor mogen zijn van een groep turken en een meisje uit peru, totaal zes mensen waar wij even de baas over mogen zijn en alles laten doen ghehe,nee grapje, wij zijn lief. Alhoewel er een paar moeilijk deden over de duidelijke regels en tegen ons in gingen, maar dat hebben we weer goed opgelost. uiteindelijk.
We zijn tijdens het begeleidingsgesprek ook nog naar een ander dagverblijf geweest. Wat een shockwas dat. Ons kinderdagverblijf ziet daartegenover supergoed uit, wat eigenlijk ook bijna van ellende uit elkaar valt. Dit kinderdagverblijf heeft bijna tot geen speelgoed, de kinderen slapen op een vies matras op de grond, en de ruimte waar de wc's stonden rook naar een vuilnisbelt. Hier kreeg je wel een brok van in je keel, dat het nog altijd slechter kan als je geen hulp hebt van andere mensen, waar je speelgoed van krijgt en geen supermarkten die voedsel zomaar geven.

Donderdag was een kutdag. We dachten even de was te doen, maar de droger deed het neit meer en de stroom viel uit bij de wasserette, dus wij hadden natte was + beddegoed. Hele avond de kachels aangehad en met de fohn gewerkt. We konden geen pannekoeken eten want Jesse had de melk opgedronken :( :( :( :( We moesten op bed eten en de stroom was uitgevallen. Maar dat mocht de pret niet drukken want de dag er na gingen we lekker weg.

Vrijdag hadden we vrij genomen van stage/taalcursus en zijn we naar Catania gegaan. Drie uur in de bus zitten is niks voor mij, maar gelukkig was het eten er voor mij en was ik moe. 's middags kwamen we aan in ons b&b wat overigens super mooi was en goed geregeld had voor 30 euro voor 2 nachten p.p.
Die middag hebben we Catania door gelopen, hebben we ons geld verspild aan een super saai gebouw en zijn we met een zielig kindertreintje langs een paar gebouwen gegaan. We hebben 's avonds lopen bunkeren voor 10 euro en zijn toen nar een kerk gegaan waar ze iets deden voor save the energie.

zaterdag ochtend vroeg opgestaan en zijn we om 9 uur naar de Etna gegaan. in een woord: WAUW. Het is zo mooi daar, gelukkig was het vaak helder en scheen de zon lekker (waar ik door verbrand ben). Het is zo mooi om dit mee te maken. Heel bizar ook. Je staat gewoon op een vulkaan dat nog actief is en het grootste van europa is.
We zijn ook nog een grot in geweest en naar een berg lavastenen geweest waar we op gingen lopen. ellende. Als je viel, was je mooi opgeknapt. Ze waren zo scherp.
's avonds zijn we weer uiteten geweest en vroeg naar bed gegaan. De volgende dag zijn we vroeg opgestaan, heeft een taxi die ons overigens heeft opgelicht ons opgehaald. Hij maakte een dikke omweg en we betaalden voor de tijd, hij zocht de files op. ellende. Dankzij mijn boze reactie toch maar 15 euro hoeven te betalen. Goedzo Marije.

Zondag waren we rond half 8 weer thuis en hebben we de was weggewerkt en hem keihard gechillt.
Maandag nog een dagje vrij en dinsdag weer keihard aan de bak. We gaan in maart ook beginnen aan cursus, waar je leert filmen en allerlei andere dingen. Wij worden waarschijnlijk acteurs, ik word beroemd mensen. dus keep follow me!

We gaan samen met de turken een event organiseren, zij moeten geld binnen halen voor de opvang en wij hebben nog een paar mooie opdrachten voor deze openstaan. Dus samenwerken kan geen kwaad.
We willen een Harlem Shake organiseren voor Massimo en pannekoeken, cake, koekjes verkopen. Ook hebben we onze lieve klas gemaild of ze ons kunnen helpen!!:) Dat zou echt top zijn!
Alles moet wel snel gebeuren want de turken gaan 3 maart weg, dus alles gebeurt op 2 maart. Ik ben benieuwd. Zou jij ons willen helpen om geld binnen te helpen voor onze kinderopvang, heb jij ideeën of wil jij geld doneren? Dit zou super tof zijn, wil je dan mij mailen naar marije_hubers94@hotmail.com of even een berichtje hier onder plaatsen. Bedankt!

Mensen, dit was het weer! keep follow me en tot mijn volgende verslag!

Liefs en een dikke kus, Marije.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marije

Actief sinds 05 Dec. 2012
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 8831

Voorgaande reizen:

07 Januari 2013 - 31 Mei 2013

Mijn stage in Palermo

Landen bezocht: